Subject: FW: Tõnumaa turbatootmisala väljaveotee rajamine maanteele nr 16155
From: "Merike Joonsaar" <[email-masked]>
To: "MNT Teed" <[email-masked]>
Date: Sun, 11 Feb 2024 13:38:44 +0200

Tere,

Palun mulle täitmiseks, korduv.

Tervitades

Merike

From: Kristel Veersalu <[email-masked]>
Sent: Friday, February 9, 2024 3:32 PM
To: Merike Joonsaar <[email-masked]>
Subject: RE: Tõnumaa turbatootmisala väljaveotee rajamine Silla-Jädivere
kõrvalmaanteele nr 16155

Tere

Saadan küsitud lisainfo.

*	Hetkel kasutatakse Tõnumaa turbatootmisalalt turba väljaveoks
Turba teed (tee nr 8840050) ja Eravalduse teed (tee nr 8840053), mis
mõlemad suubuvad Oese-Vanamõisa kõrvalmaanteele nr 20191. Manusena lisatud
skeem, kus on näidatud eelpool nimetatud teed.
*	Tootmisala lõunaosa väljaehitamisega soovitakse rajada täiendav
väljasõit, et lühendada turba väljaveo teekonna pikkust. Lõunapoolse
väljasõidu rajamine aitaks vältida suure ringi tegemist, mis oleks
tingitud, kui vedu toimuks ainult mööda Eravalduse teed.

*	Liiklussagedus on planeeritaval teel keskmiselt 2-3 autot päevas
ja maksimaalselt umbes 20 autot/päevas. Vedu toimub poolhaakega
veoautodega ja orienteeruv tonnaaž on 40 - 44 t.

*	Tegemist on alalise juurdepääsuga.

Lugupidamisega

Kristel Veersalu

Diplomeeritud mäeinsener

OÜ Inseneribüroo STEIGER

Männiku tee 104, 11216 Tallinn

M: +372 5632 8062

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

www.steiger.ee <http://www.steiger.ee/>

From: Merike Joonsaar <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, January 22, 2024 4:56 PM
To: Kristel Veersalu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: FW: Tõnumaa turbatootmisala väljaveotee rajamine Silla-Jädivere
kõrvalmaanteele nr 16155

Tere.

Täname, et olete pöördunud Transpordiameti poole sooviga saada teada, kas
riigiteelt 16155 Silla-Jädivere tee km ca 22,24 on võimalik rajada
täiendav mahasõit juurdepääsuks turbatootmise alale Tõnumaa turbaraba 2
(katastritunnus 88401:003:0184) kinnistul Vigala-Vanamõisa külas  Märjamaa
vallas Rapla maakonnas.

Vastame Teile infopäringu korras.  Infopäringuna anname selgitusi
vastavalt piirkonnas kehtivate planeeringute põhimõtetele ja
kliimaministri 17.11.2023  <https://www.riigiteataja.ee/akt/122112023009>
määruse nr 71 „Tee projekteerimise normid“ (edaspidi normid) nõuetele.
Infopäringu vastuskiri ei ole haldusakt, st kummalegi kirja osapoolele ei
teki sellest õigusi ega kohustusi.

Kui ristumiskoht on mõeldud teenindama planeeritavat uut hoonet või muud
rajatist, siis anname oma seisukohad kas kohaliku omavalitsuse
detailplaneeringule või projekteerimistingimustele.

Kui soovite taotleda juurdepääsu olemasolevale katastriüksusele selle
tänase sihtotstarbe teenindamiseks (näiteks põllutehnika juurdepääsuks
maatulundusmaale), siis anname nõuded maaomaniku või tema volitatud
esindaja taotluse alusel.

Olukorrast parema ülevaate saamiseks ning ristumiskoha asukoha sobivuse
hindamiseks palun Teilt esmalt lisainfot:

*	Milliseid teid mööda toimub  praegu juurdepääs tootmisalale (võiks
lisada näiteks selgitava skeemi)
*	Milleks on täiendav juurdepääsutee vajalik, st kas olemasolevatest
juurdepääsuteedest ei piisa
*	Milline on uuel teel kavandatav liiklussagedus (autot/ööp) ja
liikluskoosseis. Milline on orienteeruv sõidukite tonnaaž.
*	Kas tegemist on ajutise või alalise juurdepääsuga

Selgitame, et normide järgi peab olema tagatud riigiteel ristumiskohtade
vahekaugus vähemalt 100 meetrit ning „Araste“ bussipeatuses seisev buss ei
tohi varjata ristumiskohal riigiteele väljasõitu ootava sõidukijuhi
nähtavust.

Eelinfoks, et kui soovite ristumiskohta ehitada, palume arvestada
järgnevaga.

1.	Ristumiskoha rajamise haldusmenetluse alustamiseks tuleb riigitee
äärse kinnistu (Plamuse, katastritunnus 88401:003:0145) omanikul või
volitatud esindajal/huvitatud isikul esitada digiallkirjastatud taotlus.
2.	Ristumiskoha ehitamiseks väljastab Transpordiameti huvitatud
isikule nõuded, mille alusel koostab EhS kohase pädevusega spetsialist
teeprojekti.

3.      Kõik ristumiskohaga seotud kulud kannab huvitatud isik.

4.      Ristumiskoha ehitamiseks sõlmime huvitatud isikuga lepingu.
Kahepoolselt allkirjastatud leping annab huvitatud isikule õiguse
ehitustöödeks riigitee alusel maal lepingus toodud tingimustel.

Lisainfot ootama jäädes

   Lugupidamisega

Merike Joonsaar

Peaspetsialist

Planeerimise osakond

kooskõlastuste üksus

5862 7078

From: Kristel Veersalu <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Monday, January 15, 2024 9:28 AM
To: Maanteeameti klienditugi <[email-masked]
<mailto:[email-masked]> >
Subject: Tõnumaa turbatootmisala väljaveotee rajamine Silla-Jädivere
kõrvalmaanteele nr 16155

Tere

Aktsiaselts ERA Valduse kaevandab Tõnumaa turbatootmisalal , mis asub
Rapla maakonnas Märjamaa vallas Vigala-Vanamõisa külas.

ERA Valduse AS laiendas Tõnumaa turbatootmisala mäeeraldist lõunasuunas
(kinnistu 88401:003:0184) ning nad sooviksid rajada täiendava tootmisala
väljasõidu mäeeraldise lõunaossa, mis suubuks Silla-Jädivere
kõrvalmaanteele (tee nr 16155) 22,24 km-l. Tee planeeritav trass ja
umbkaudne asukoht on näidatud asendiplaanil, mis on lisatud manusena.

Enne projekteerimistingimuste küsimist ja Keskkonnaametiga tegevuse
kooskõlastamist, sooviksime teada, kas Transpordiamet on nõus mahasõidu
rajamisega Silla-Jädivere kõrvalmaanteele 22,24 km-l?

Manusena lisatud planeeritava tee trassi asendiplaan.

Lugupidamisega

Kristel Veersalu

Diplomeeritud mäeinsener

OÜ Inseneribüroo STEIGER

Männiku tee 104, 11216 Tallinn

M: +372 5632 8062

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

 <http://www.steiger.ee/> www.steiger.ee